Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Betul Ke Beli Sebab Kita Mampu?

0

Biasa kan kita dengar keluhan…

Alah..tak mampulah nak beli mahal². Kau bolehla.”

“Aku tak mampu la nak beli.”

Keluar dari mindset “Beli Sebab Mampu.”

Cuba keluar dari mindset “Beli sebab mampu”. Beli lah sebab kita perlu/mahu. Ia adalah salah satu cabang dalam pengurusan kewangan.

Bila kita ada mindset ‘beli sebab mampu’ kita akan senang jadi boros dan gelap mata bila ada duit, walaupun tu bukan duit kita.

Bukan tak pernah kita dengar cerita-cerita.. ada duit sikit bayar downpayment kereta baru, beli tu beli ni, akhirnya tak boleh nak maintain.

Oleh itu pengurusan duit mesti bermula sekarang dgn apa yang kita ada. Jgn tunggu kaya. Bila kita pandang duit macam raja, kita cepat gelap mata. Ada duit sikit, nak habiskan je kerjanya.

Lihat duit sebagai hamba. Hanya alat utk kehidupan kita. Boleh pilih utk hidup lebih selesa. Bukan dalam keadaan terpaksa. Biar orang nampak kita tak mewah bergaya. Asalkan hati kita bahagia. Tak indah di mata manusia tak apa.

Hmm.

What do you think about supplement?

Tak mampu atau tak mahu beli supplemen ‘mahal’ macam shaklee?

I am a wife to a great husband. I am a proud mother to three adorable sons. I am a fulltime work at home mom. I am breastfeeding my 3 sons, and looking forward to breastfeed my next babies. I like to share my little experiences in parenting, breastfeeding, pregnancy because every journey is unique. Bundle of joys, Ayyash, Miqdad & Ubaidah.

Leave A Reply

CommentLuv badge